رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

تعطیلی دوهفته‌ای برای کنترل کرونا

  • کد خبر: ۹۷۶۰۲
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
تعطیلی دوهفته‌ای برای کنترل کرونا
اپلیکیشن ماسک وابسته به وزارت بهداشت پیش قدم شده و خواستار تعطیلی دوهفته‌ای کشور برای کنترل کرونا شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «امیکرون» بلای جدیدی که این بار کووید ۱۹ در دامن دنیا گذاشته هر روز جان‌های بیشتری می‌گیرد. افزایش آمار مبتلایان در کشور ما نیز آژیر موج ششم کرونا را به صدا درآورده است. به همین دلیل هم انتظار می‌رود ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ کند.

در این راستا، اپلیکیشن ماسک وابسته به وزارت بهداشت پیش قدم شده و خواستار تعطیلی دوهفته‌ای کشور برای کنترل کرونا شده است. «ماسک» خطاب به استانداران کل کشور از آن‌ها خواسته است براساس تفویض اختیار ستاد ملی کرونا، دستور تعطیلی دوهفته‌ای فعالیت‌ها و مشاغل غیرضروری را صادر کنند، قبل از آنکه خیلی دیر شود.

در ادامه این خبر به تجربیات ناموفق در موج‌های قبلی کرونا یعنی به تعویق انداختن وضع محدودیت‌های جدی اشاره و تأکید شده که محدودیت‌ها صرفا زمانی مؤثر است که در ابتدای اوج گیری آمار مبتلایان اعمال شود. در ادامه این خبر آمده است: «هم اکنون روند بستری کرونا در بیشتر استان‌ها به شدت رو به افزایش است، ازدحام مردم در محیط‌های بدون تهویه و در وضعیتی که بسیاری از آن‌ها بدون اطلاع خودشان ناقل کرونا هستند، به ابتلای دیگران منجر می‌شود.

در بسیاری از کشور‌ها با وجود آمار زیاد واکسیناسیون، موج بستری و مرگ مبتلایان امیکرون بیشتر از دلتا بوده است. اگر مشابه همین اتفاق در ایران هم رقم بخورد، به زودی باید منتظر پرشدن بیمارستان‌ها باشیم. در چنین اوضاعی فقط یک راه حل وجود دارد؛ تعطیلی موقت. سلامت مردم را اولویت اول بدانیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->